Τελευταία Νέα

Στους επαρχιακούς δρόμους μιας ξεχασμένης χώρας
Τα του Καίσαρος…
Επιτέλους, κάτι κινείται στον ΠΑΣ
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ Μονιμοποίηση συμβασιούχων και προσλήψεις στις δομές
ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ ΚΑΙ ΠΑΣΟΚ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ Απολογισμοί και ευχαριστίες την επόμενη ημέρα
Ξεκίνησε τις προπονήσεις στα Γιάννενα η Εθνική Μπάσκετ Γυναικών
Προβληματισμοί για το ωράριο λειτουργίας του ΣΜΑ
Φθηνότερα εισιτήρια, περισσότερα δρομολόγια
Πάνω από 535.000 αιτήσεις για περίπου 900.000 voucher
Επιστρέφει το Θερινό Μαντείο στη Δωδώνη
Αντιμετώπιση της σεξουαλικής βίας και του βιασμού στην Ελλάδα
Παράταση για τη λειτουργία του ΧΥΤΥ Ελληνικού
Έκθεση φωτογραφίας του Γιάννη Ζινδριλή
ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ 14-16 ΙΟΥΝΙΟΥ Συνέδριο για την εκπαίδευση και τη Διά Βίου Μάθηση
Το Ζωγράφειο Σχολείο υποδέχθηκε εκπαιδευτικούς από την αδελφοποιημένη πόλη Schwerte
Τετάρτη 12 Ιουνίου 2024 11:57
Τελευταία Ενημέρωση: 09 Φεβρουαρίου 2023
Επικαιρότητα

Δύσκολη εξίσωση οι νέες άδειες για καραβάκια

Off

Την πρόθεση της περιφερειακής αρχής να φέρει προς συζήτηση για τη λήψη της οριστικής (;) απόφασης σχετικά με τη χορήγηση των δύο νέων αδειών πλωτών μέσων για συγκοινωνιακούς πλόες στην Παμβώτιδα στην επόμενη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, επιβεβαιώνουν ατύπως στελέχη της περιφερειακής αρχής.

Μία υπόθεση που έχει απασχολήσει την τοπική επικαιρότητα, έχει ταλαιπωρήσει όμως, κυρίως από την άλλη τους άμεσα ενδιαφερόμενους και εμπλεκόμενους και τα μέλη του περιφερειακού συμβουλίου, παραμένει εξαιρετικά συγκεχυμένη, καθώς από την τελευταία συνεδρίαση και συζήτηση στο περιφερειακό συμβούλιο στα μέσα Απριλίου του 2022 μέχρι και σήμερα, τίποτε δεν έχει προχωρήσει επί της ουσίας.

Οι διαμαρτυρίες των άμεσα ενδιαφερόμενων και δη εκείνων που έχουν καταθέσει το αίτημά τους για τη χορήγηση των αδειών βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη, όπως όμως το ίδιο και οι διαμαρτυρίες και των λεμβούχων που αντιτίθενται στην προοπτική της αύξησης του αριθμού των πλωτών μέσων που θα πραγματοποιούν συγκοινωνιακούς πλόες στην Παμβώτιδα.

Για το θέμα υπάρχουν τέσσερις ενδιαφερόμενοι για τη χορήγηση δύο αδειών, ενώ ήδη τα καραβάκια που εμφανίζονται ως «έτοιμα» να πλεύσουν είναι τρία.

Η εξίσωση είναι έτσι κι αλλιώς δύσκολη, όπως ήταν άλλωστε από την αρχή, πλην όμως, η απροθυμία εξεύρεσης συμβιβαστικής λύσης από τη μία και η έλλειψη πολιτικής βούλησης από την άλλη, το πιθανότερο είναι, να έχουν ως αποτέλεσμα, μία από τα ίδια, να παραμείνει δηλαδή «στον αέρα» η διαδικασία, αφήνοντας τους πάντες δυσαρεστημένους.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που το τελευταίο διάστημα, μαθαίνοντας τις αποτυχημένες απόπειρες συμβιβαστικών λύσεων, εισηγούνται προς τον Αλ. Καχριμάνη την ακύρωση της διαδικασίας και την έναρξη μίας νέας, με καινούργιους όρους και κυριότερο όλων, με κριτήριο αποκλεισμού μάλιστα, τα νέα σκάφη να είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και νεότευκτα, αλλά και με την υποχρέωση των ιδιοκτητών των υφιστάμενων να τα αντικαταστήσουν με παρόμοια, εντός πενταετίας, αξιοποιώντας ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης.

Μία πρόταση συμβιβασμού

και ένα υπόμνημα

Μία προσπάθεια συμβιβαστικού χαρακτήρα που έγινε τον περασμένο Απρίλιο με πρωτοβουλία του περιφερειάρχη κ. Καχριμάνη ώστε οι τέσσερις ενδιαφερόμενοι και αιτούντες για την απόκτηση άδειας, να αναλάβουν από κοινού και συνεταιρικά (μία άδεια με δύο συνέταιρους) απορρίφθηκε χωρίς δεύτερη κουβέντα από τους εμπλεκόμενους, ενώ υπάρχει φυσικά και το πλήθος εκείνων των λεμβούχων, που επιμένουν στο ότι δεν πρέπει να προχωρήσει η διαδικασία χορήγησης καμίας νέας άδειας.

Σε αυτό άλλωστε αναφέρεται και το υπόμνημα που απέστειλαν τον Ιούλιο του 2022 προς το περιφερειακό συμβούλιο 15 συνιδιοκτήτες πλωτών μέσων που εκτελούν καθημερινά δρομολόγια στη γραμμή Νησί – Ιωάννινα και αντίστροφα.

Οι υπογράφοντες το υπόμνημα ζητούν από το περιφερειακό συμβούλιο να μη λάβει καμία απόφαση για την αύξηση του αριθμού των αδειών πλωτών μέσων, διότι η απόφαση θα είναι άκυρη. Επίσης, ζητούν από το περιφερειακό συμβούλιο να προβεί στη σύνταξη ειδικής περιβαλλοντικής μελέτης για τη χωροϊκανότητα της λίμνης, τόσο για συγκοινωνιακούς, όσο και για τουριστικούς πλόες, καθώς και για την αλλαγή του Κανονιστικού πλαισίου, που όλοι αποδέχονται ότι πρέπει να γίνει. Προτείνουν ακόμη να αναμένει το Σώμα την ειδική διαχειριστική μελέτη που θα συνοδεύει το υπό έκδοση Π.Δ της Παμβώτιδας.

Έλεγχοι από το Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας και την ΕΛ.ΑΣ

Η Περιφέρεια Ηπείρου με έγγραφο που είχε αποκαλύψει η «Ε» το καλοκαίρι είχε απευθυνθεί στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ζητώντας την αποστολή εξειδικευμένου τεχνικού κλιμακίου για τον έλεγχο των πλωτών μέσων που έχουν ήδη φτάσει στην Παμβώτιδα και εκείνων που εκτελούν τα δρομολόγια εδώ και χρόνια.

Το υπουργείο Ναυτιλίας έδωσε εντολή για τη διενέργεια ελέγχων που έγιναν στις αρχές και τα μέσα Νοεμβρίου από κλιμάκιο του Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας, με τη συνεργασία του ΑΤ Ιωαννίνων, που έχει την αρμοδιότητα για τον διοικητικό έλεγχο.

Πληροφορίες αναφέρουν πως ο έλεγχος που έγινε έφερε στην επιφάνεια μία σειρά ελλείψεων και παραβάσεων σε πολλά καραβάκια, όχι όμως σε επίπεδο που να μην χορηγηθεί η άδεια για το αξιόπλοό τους, με μία εξαίρεση, που ζητήθηκε να γίνουν συγκεκριμένες επισκευαστικές εργασίες, με το συγκεκριμένο καραβάκι να μην εκτελεί από τότε δρομολόγια.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Related Posts

Powerd By  

Ιδιοκτήτης - Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθυντής - Διαχειριστής - Δικαιούχος domain name:
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΖΕΚΑ ΦΩΤΕΙΝΗ
Διευθυντής σύνταξης:
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Ι. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ 8 45221 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
tel 2651032055
mail ele@ele.gr

ΑΦΜ 047685050
ΔΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ