Μόνον μερικοί από τους προβληματισμούς που ήδη έχουν εκφραστεί στο δημόσιο διάλογο μετά την ανακοίνωση της ανακήρυξης αναδόχου για τον κόμβο στο Επισκοπικό, διατυπώθηκαν στη συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Περιφέρειας, που ενέκρινε κατά πλειοψηφία τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Το πώς βέβαια ένα έργο εντάχθηκε προς χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης με προϋπολογισμό 6,8 εκ. ευρώ, πως δημοπρατήθηκε και πως απέκτησε και ανάδοχο, ενώ η Επιτροπή Περιβάλλοντος κλήθηκε να γνωμοδοτήσει εκ των υστέρων, είναι ένα ζήτημα που δεν απαντήθηκε επαρκώς στη συνεδρίαση.
Ίσως όμως αυτό γίνει στην Βουλή, καθώς η «Λαϊκή Συσπείρωση» όπως έκανε γνωστό, η περιφερειακή σύμβουλος κα Ζέκα προτίθεται να φτάσει εκεί το θέμα μέσω της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ, ώστε να δοθούν οι απαντήσεις.
Επί του περιεχομένου της μελέτης και του έργου μεγαλύτερη βαρύτητα δόθηκε στον ελλιπή, όπως καταγγέλθηκε σχεδιασμό από την Περιφέρεια Ηπείρου, στα οδικά έργα για τη βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας αφού γίνονται αποσπασματικές παρεμβάσεις σε σημεία μάλιστα του οδικού δικτύου που δε χρήζουν τόσο άμεσων παρεμβάσεων, σε σχέση τουλάχιστον με άλλα σημεία.
Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα άλλωστε από τον κόμβο της Εγνατίας οδού στην Πεδινή που παραμένει σε άθλια κατάσταση για τη μία και μοναδική έξοδο του αυτοκινητόδρομου προς την ηπειρωτική πρωτεύουσα, δεν μπορεί να υπάρξει, ενώ σε απόσταση μόλις μερικών χιλιομέτρων κατασκευάστηκε ένας διπλός κυκλικός κόμβος και μόλις προ ημερών ανακηρύχθηκε ανάδοχος στον κόμβο του Επισκοπικού, που πρόκειται να κατασκευαστούν δύο ισόπεδο κυκλικοί κόμβοι.
Όλα τα παραπάνω, αλλά και οι αντιδράσεις και ενστάσεις των κατοίκων από Μπιζάνι και Επισκοπικό αντίστοιχα αναφέρθηκαν στη συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος τέθηκαν υπόψιν του Σώματος, που όμως απεφάνθη θετικά στην απόφασή του επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Ο πρόεδρος της Επιτροπής κ. Γοργόλης επισήμανε ότι το έργο αναβαθμίζει την οδική ασφάλεια στο συγκεκριμένο σημείο και παράλληλα πως οι ενστάσεις των κατοίκων θα ληφθούν υπόψιν από την υπηρεσία, σε επικείμενη τροποποίηση της μελέτης.
Η στάση και η εισήγηση της πλειοψηφίας όμως συνάντησε την αντίδραση σύσσωμης της αντιπολίτευσης για το συγκεκριμένο έργο με τον Θοδ. Κορωναίο από το «Κοινό των Ηπειρωτών» και τον Χ. Λιούρη από την παράταξη «Ήπειρος Όλον» να κάνουν λόγο για αποσπασματικές και χωρίς σχεδιασμό παρεμβάσεις.
Περισσότερο δηκτική ήταν η Τίνα Ζέκα από τη «Λαϊκή Συσπείρωση», που χαρακτήρισε αδιανόητα και προκλητικά τα ποσά που προβλέπονται για την κατασκευή του εν λόγω έργου, ενώ τόσα χρόνια δεν έχουν βρεθεί χρήματα και δεν έχει δοθεί λύση στον κόμβο της Εγνατίας οδού.Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η παρέμβαση του Ζ. Γαλατά από την «Αριστερή Παρέμβαση», που τόνισε χαρακτηριστικά πως η περιφερειακή αρχή το έχει παρακάνει με τους κυκλικούς κόμβους, ενώ τα περισσότερα σημεία του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου βρίσκονται σε άθλια κατάσταση. Τόσο για το συγκεκριμένο έργο, όσο και για τον κόμβο στη Λαψίστα δόθηκε κατά πλειοψηφία θετική γνωμοδότηση.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Related Posts
-
23 Ιουλίου 2024 -
14 Ιουνίου 2024 Δύο «όχι» από την Περιφέρεια σε έργα ΑΠΕ
-
21 Μαΐου 2024 Ομόφωνο «όχι» στο πλωτό φωτοβολταϊκό
-
3 Μαΐου 2024 Σχέδιο παρεμβάσεων για την οδική ασφάλεια
-
20 Μαρτίου 2024 «Όχι» σε δύο υδροηλεκτρικά και ένα αιολικό
-
20 Δεκεμβρίου 2023 Δύο «όχι» για αιολικά πάρκα στη Θεσπρωτία
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.349)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(498)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.150)
- Εκδηλώσεις(1.544)
- Ήπειρος(1.961)
- Αθλητικά(2.889)
Αρθρογραφία
Είσοδος