Ήπειρος

Το φυσικό αέριο μπαίνει… σε κίνηση

Off

Σε αναζήτηση των πραγματικών δυνατοτήτων που υπάρχουν για την έλευση του φυσικού αερίου στην Ήπειρο, έστω και διά διαφορετικής οδού από αυτήν που συζητούν όλοι την τελευταία πενταετία, μέσω των αγωγών όδευσης, βρίσκεται η ΔΕΠΑ, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου. Το ενδεχόμενο της υλοποίησης του ελληνοϊταλικού αγωγού ITGI μπορεί να επανήλθε στο προσκήνιο ως μία ισχυρή πιθανότητα, το τελευταίο χρονικό διάστημα, απέχει όμως χρονικά από την υλοποίησή του αρκετά ακόμη χρόνια. 
Η ΔΕΠΑ όμως βρέθηκε στα Ιωάννινα με υψηλόβαθμους την περασμένη εβδομάδα και με επικεφαλής τον αντιπρόεδρό της Δημήτριο Δημητριάδη, αφού εξετάζει και προωθεί την πρόταση συνεργασίας με το Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων για την δημιουργία εγκατάστασης και λειτουργίας πρατηρίου τροφοδοσίας οχημάτων με φυσικό αέριο. 
Στο πλαίσιο των δράσεών της για την περαιτέρω διείσδυση του φυσικού αερίου στην κίνηση των οχημάτων στη χώρα, η ΔΕΠΑ πρόκειται να προχωρήσει στην εγκατάσταση αντλιών τροφοδοσίας συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) σε πρατήρια υγρών καυσίμων σε μεγάλες πόλεις, μία εκ των οποίων είναι και τα Ιωάννινα, όπου υπάρχει η εκτίμηση, ότι το Αστικό ΚΤΕΛ και ο στόλος του, μπορεί να αποτελέσει τη μαγιά για την προώθηση του προγράμματος. 
Αντίστοιχη πρωτοβουλία έχει αναληφθεί και προς το δήμο Θεσσαλονίκης, όπου προωθείται η χρήση φυσικού αερίου στην κίνηση οχημάτων και την υπογραφή σχετικού μνημονίου συνεργασίας.
Βασικό ζητούμενο για την ΔΕΠΑ αυτή τη χρονική στιγμή είναι να βρεθεί ένας στρατηγικός εταίρος που θα μπορεί να αποτελέσει τον πιλότο ουσιαστικά της προσπάθειας για τη χρήση της αεριοκίνησης που θα ανοίξει το δρόμο για την τροφοδοσία της τοπικής αγοράς με φυσικό αέριο κίνησης οχημάτων.
Βασική προϋπόθεση για τη συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων είναι η δυνατότητα αντικατάστασης του στόλου των οχημάτων που διαθέτει το ΚΤΕΛ, με σύγχρονα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο. Το κόστος όμως της αντικατάστασης του στόλου είναι αρκετά μεγάλο και μπορεί να καλυφθεί μόνο μέσω της χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά κονδύλια. Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας πραγματοποιήθηκαν και επαφές με την περιφέρεια Ηπείρου την περασμένη εβδομάδα και όπως τόνισε ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων Σοφ. Μουστακλής, παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν, γιατί το οικονομικό κόστος είναι τεράστιο, διανοίγονται θετικές προοπτικές για τον κλάδο.
«Είναι ένα μεγάλο και φιλόδοξο εγχείρημα που αφορά στην αντικατάσταση των 40 περίπου οχημάτων που διαθέτει το Αστικό ΚΤΕΛ. Μόνο με ένα πρόγραμμα χρηματοδότησης και τη συνεργασία της περιφέρειας Ηπείρου μπορούμε να προχωρήσουμε στην υλοποίηση αυτού του έργου, που δεν αφορά όμως μόνο το ΚΤΕΛ, αλλά το σύνολο της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας», τόνισε ο κ. Μουστακλής.

Πρατήριο ανοιχτό για όλους
Τα πλεονεκτήματα του φυσικού αερίου, τόσο τα περιβαλλοντικά όσο και τα οικονομικά, αναγνωρίζονται σε παγκόσμια κλίμακα. Τα αυτοκίνητα που παγκοσμίως κινούνται με φυσικό αέριο, σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις, φτάνουν τα 11,5 εκατομμύρια, ενώ στην Ευρώπη κυκλοφορούν πάνω από 1,5 εκατομμύρια οχήματα.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση συνιστά στις κυβερνήσεις την θέσπιση κινήτρων για την υιοθέτηση του φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση, με στόχο τον περιορισμό της εξάρτησης από το πετρέλαιο και την προστασία του περιβάλλοντος. 
Η ΔΕΠΑ, τα τελευταία χρόνια, δραστηριοποιείται στη δημιουργία της απαραίτητης υποδομής για την τροφοδοσία με φυσικό αέριο οχημάτων και σήμερα τροφοδοτεί 600 λεωφορεία ΟΣΥ (της πρώην ΕΘΕΛ), (20% των λεωφορείων του ΟΑΣΑ), και 102 απορριμματοφόρα δήμων.
Ο αρχικός σχεδιασμός για τα Ιωάννινα προβλέπει και τη λειτουργία ενός πρατηρίου λιανικής πώλησης ανεφοδιασμού οχημάτων επαγγελματικής και ιδιωτικής χρήσης με κινητήρα φυσικού αερίου ή διπλού καυσίμου, που θα εγκατασταθεί στο αμαξοστάσιο του Αστικού ΚΤΕΛ.
«Δεν είμαστε μικροί καταναλωτές, αλλά είμαστε μία καλή μαγιά για τη ΔΕΠΑ που ελπίζει σε μία αύξηση της κατανάλωσης φυσικού αερίου και στην περιοχή της Ηπείρου», σημείωσε ο κ. Μουστακλής.
Το βασικό ζητούμενο πάντως για το Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων είναι να υπάρξει η δυνατότητα χρηματοδότησης στην υλοποίηση του έργου, αφού ο στόλος των 40 περίπου οχημάτων θα πρέπει να αντικατασταθεί.

Το δίκτυο της ΔΕΠΑ
Η ΔΕΠΑ διαθέτει δύο σταθμούς ανεφοδιασμού στην Αττική, στις περιοχές της Ανθούσας και των Άνω Λιοσίων. 
Πρατήρια λιανικής πώλησης για τον ανεφοδιασμό οχημάτων επαγγελματικής και ιδιωτικής χρήσης με κινητήρα φυσικού αερίου ή διπλού καυσίμου λειτουργούν στην Αττική, στην Κηφισιά, στη Νέα Φιλαδέλφεια, στην Θεσσαλονίκη, στην Πυλαία και στην Νέα Μαγνησία, στη Λάρισα και στο Βόλο. 

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Είσοδος

Powerd By  

Ιδιοκτήτης - Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθυντής - Διαχειριστής - Δικαιούχος domain name:
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΖΕΚΑ ΦΩΤΕΙΝΗ
Διευθυντής σύνταξης:
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Ι. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ 8 45221 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
tel 2651032055
mail ele@ele.gr

ΑΦΜ 047685050
ΔΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ