Τελευταία Νέα

Δευτέρα 16 Μαΐου 2022 06:15
Τελευταία Ενημέρωση: 01 Φεβρουαρίου 2021
Επικαιρότητα

Μία νέα οδική σύνδεση γεννιέται για την Ήπειρο

Off

Τη σημασία που έχει ο νέος οδικός άξονας Ε65 για την διασύνδεση της περιφέρειας της χώρας με το κεντρικό οδικό δίκτυο, ανέδειξε το Σάββατο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας σε εκδήλωση για την πρόοδο των εργασιών κατασκευής στο Μουσείο Τσιτσάνη στα Τρίκαλα.

«Είναι μία σπουδαία μέρα σήμερα, όχι μόνο για τα Τρίκαλα, όχι μόνο για τη Δυτική Θεσσαλία, αλλά για τη Δυτική Μακεδονία, για την Ήπειρο, καθώς είμαστε πια στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε, ότι το εμβληματικό αυτό έργο Ε65, θα ολοκληρωθεί. Θα γίνει πράξη ένα όραμα πολλών δεκαετιών» τόνισε αναφερόμενος και στο πράσινο φως από την ΕΕ για το βόρειο τμήμα που θα ακουμπά στην Εγνατία συμπληρώνοντας τη σύνδεση με την εθνική οδό Αθηνών- Θεσσαλονίκης στη Λαμία.

«Αρκεί να κοιτάξει κανείς τον χάρτη, για να διαπιστώσει ότι ο Ε65, είναι ένας δρόμος ο οποίος πατάει πάνω στη σπονδυλική στήλη της Ελλάδας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.

Ο Κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στην ολοκλήρωση των πολύ μεγάλων έργων στους οδικούς άξονες χωρίς πάντως να κάνει αναφορά για την επέκταση της Ιόνιας Οδού στην Κακαβιά.

Όπως είπε: «Ο Ε65 αποτελούσε ουσιαστικά ίσως την τελευταία μεγάλη εκκρεμότητα ως προς τα οδικά έργα που αναφέρονται στην ηπειρωτική Ελλάδα. Μαζί με τις υπόλοιπες εκκρεμότητες που κληρονομήσαμε ως κυβέρνηση, αναφέρομαι ενδεικτικά στο τμήμα Πάτρα – Πύργου, αλλά και στο βόρειο οδικό άξονα, στην Κρήτη, θα προχωρήσουμε ταχύτατα, ώστε η πατρίδα μας σε όλη της την έκταση να έχει ως προς τα δίκτυα κορμών, αξιόπιστους, οικονομικούς, ασφαλείς αυτοκινητόδρομους».

Στην εκδήλωση μίλησαν ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, οι περιφερειάρχες Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Κασαπίδης, Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο δήμαρχος Τρικκαίων και πρόεδρος της ΚΕΔΕ Δημήτρης Παπαστεργίου και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης.

Ο Κώστας Καραμανλής, έκανε λόγο για αναμφισβήτητη επιτυχία της κυβέρνησης, σημειώνοντας ότι «αυτά τα μεγάλα έργα, που έχει ανάγκη ο τόπος αρχίζουν επιτέλους μετά από χρόνια να ξεπερνούν τα προβλήματα, που αντιμετώπιζαν. Τόνισε, δε, ότι «είναι εξαιρετικά σπάνιο ένας πρωθυπουργός να δείχνει τόσο μεγάλο ενδιαφέρον και να ασχολείται προσωπικά τόσο πολύ με αυτά τα ζητήματα».

Ανέφερε δε ότι σε 1,5 χρόνο η υλοποίηση του έργου έχει φτάσει από το 13% στο 63% και αναφέρθηκε στην προσωπική παρέμβαση του πρωθυπουργού στην ΕΕ για να ξεμπλοκάρει η κατασκευή του.

 

Μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης με τον νέο άξονα

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, συνολικού μήκους 181,5 χλμ., είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας. Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Όθρυος, το Θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό ποταμό περνώντας πλησίον των πόλεων Καρδίτσας, Τρικάλων, Καλαμπάκας μέχρι τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ίωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων για να ενωθεί τελικά με την Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών.

Ο Ε65 κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα. 

Σήμερα σε λειτουργία βρίσκεται το τμήμα του Ε65 από τον Α/Κ Ξυνιάδας (32,5ο  χλμ.)  έως και τον Α/Κ Τρικάλων (112ο χλμ.). Αυτά τα περίπου 80 χλμ., σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, σε συνδυασμό με το νέο συνδετήριο κλάδο μήκους 10 χλμ., με τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Καρδίτσας, έχουν ήδη δώσει νέα μορφή στα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας. Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς, είναι ότι πλέον παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στο Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, έχει μειωθεί περισσότερο από 30 λεπτά. Στη συντήρηση, λειτουργία και διαχείριση του τμήματος εργάζονται σήμερα 83 άτομα όλα προερχόμενα βέβαια από τις όμορες περιοχές. 

Το Νότιο τμήμα, δηλαδή το τμήμα του Ε65 από την ένωσή του  με τον Α.Θ.Ε. (αρχή έργου E65) έως και τον Α/Κ Ξυνιάδας (32,5ο χλμ.), βρίσκεται  σε φάση κατασκευής. Με την ολοκλήρωσή του, θα μειωθεί περαιτέρω η διάρκεια του ταξιδιού από  Αθήνα σε Τρίκαλα που δεν θα ξεπερνά τις 3 ώρες, από Αθήνα σε Καρδίτσα τις 2 ώρες και 30 λεπτά, ενώ κατά 40 λεπτά θα μειωθεί η διάρκεια του ταξιδιού από  Αθήνα σε Ευρυτανία.  

Το Βόρειο τμήμα, μήκους 70,5 χλμ. ξεκινά από τον Α/Κ Τρικάλων, καταλήγει στην Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών και δύναται να κατασκευαστεί μέσα σε τρία χρόνια. 

Πρόσφατα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έδωσε το πράσινο φως για τη χρηματοδοτική πρόταση κατασκευής και λειτουργίας του. 

Με την ολοκλήρωση του συνόλου του Ε65, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια και η χώρα μας θα αποκτήσει σύνδεση με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα. Το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό,  θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, ενώ σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Άγραφα, το Μέτσοβο, το Καρπενήσι θα είναι προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια.

Του ΦΙΛΗΜΟΝΑ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΥ

Related Posts

Είσοδος

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου