Ήπειρος

ΙΩΑΝΝΙΝΑ – ΚΑΚΑΒΙΑ «Παράθυρο ευκαιρίας» για την Ιόνια, η συμμετοχή ιδιώτη

Off

Την προσωπική δέσμευση και διαβεβαίωση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κων. Καραμανλή, ότι θα εξεταστεί αφενός η δυνατότητα ένταξης και χρηματοδότησης του άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά στο πλαίσιο της νέας προγραμματικής περιόδου, απέσπασε ο βουλευτής Ιωαννίνων της Ν.Δ Στ. Καλογιάννης.

Ακριβώς όμως, όπως έχει επισημανθεί εδώ και πολύ καιρό και σε τοπικό επίπεδο, η Ε.Ε για τη νέα προγραμματική περίοδο δεν έχει σε προτεραιότητα τη χρηματοδότηση οδικών υποδομών και επειδή κάτι τέτοιο για το τμήμα της Ιόνιας από τα Ιωάννινα έως την Κακαβιά φαντάζει απίθανο, ο κ. Καραμανλής φαίνεται πως ανοίγει για πρώτη φορά τα χαρτιά του και αφήνει ανοιχτό το παράθυρο της υλοποίησης του άξονα αυτού, με τον τρόπο που έχει προταθεί και στο παρελθόν από την περιφέρεια Ηπείρου και από άλλους φορείς, αυτόν δηλαδή της συνεργασίας με ιδιώτη, είτε με σύμπραξη είτε με παραχώρηση, επομένως, με την επιβολή τέλους διοδίων.

Η είδηση προέκυψε από την συνάντηση που είχε ο κ. Καλογιάννης με τον κ. Καραμανλή στο υπουργείο, με τον βουλευτή Ιωαννίνων να αναφέρει πως συμφωνήθηκε για το τμήμα αυτό της Ιόνιας Οδού να διερευνηθεί από την πλευρά του υπουργείου κάθε δυνατότητα χρηματοδότησής του ενόψει της νέας προγραμματικής περιόδου.

«Συμφωνήσαμε, ότι το υπουργείο θα εξετάσει αναλυτικά όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία για την προώθηση του έργου, είτε μέσω χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά προγράμματα εν όψει του νέου ΕΣΠΑ (2021 – 2027), η οποία παρουσιάζει δυσκολίες, δεδομένου ότι η ΕΕ δεν δίνει προτεραιότητα, εδώ και μια πενταετία, σε έργα υποδομής τα οποία έχουν σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, όπως τα οδικά, είτε μέσω συνεργασίας με ιδιωτικά κεφάλαια, με σύμπραξη ή παραχώρηση», τονίζει στη δήλωσή του ο κ. Καλογιάννης, που ζήτησε επίσης να εγκριθεί και να παραληφθεί η μελέτη του έργου Καλπάκι – Κόνιτσα, ώστε στη συνέχεια να αναζητηθούν πόροι για την κατασκευή και αυτού του άξονα.

 

Ε65, Εγνατία Οδός  

 

Ο κ. Καλογιάννης συνεχάρη τον υπουργό για την εξασφάλιση χρηματοδότησης του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65, με την οποία θα ολοκληρωθεί αυτό το πολύ σημαντικό έργο υποδομής. Επισήμανε, ότι ο Ε65 θα ήταν πολύ πιο ωφέλιμος για τους Ηπειρώτες και τους Θεσσαλούς, «εάν η προηγούμενη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν άλλαζε αναιτιολόγητα τη χάραξη του βόρειου τμήματος, απομακρύνοντάς την προς τα Γρεβενά», όπως αναφέρει.

Συνεχάρη επίσης τον κ. Καραμανλή για την επιτυχή κατάληξη του διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας οδού, σύμφωνα με τα ανακοινωθέντα στοιχεία, με την οποία αναμένεται να συντηρηθεί και αναβαθμιστεί ουσιαστικά ο αυτοκινητόδρομος, να ενισχυθεί η διαλειτουργικότητα μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων της χώρας, να αναπτυχθούν παρόδιες δραστηριότητες.

 

Νέο θεσμικό πλαίσιο στις κατασκευές

 

Σε ό,τι αφορά στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις κατασκευές, ο Σταύρος Καλογιάννης επανέφερε στη συζήτηση την πρόταση που είχε καταθέσει στο υπ. Υποδομών για την ψηφιακή μεταρρύθμιση στα δημόσια έργα, η οποία είναι εφαρμόσιμη και μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ, με πολύ σημαντικά οφέλη για την εθνική οικονομία. 

Η συνδυασμένη χρήση επιμέρους τεχνολογιών, μπορεί να ανατρέψει τις παραδοσιακές τεχνικές εκπόνησης μελέτης και κατασκευής των δημόσιων έργων. Ενδεικτικά, τα τρισδιάστατα κατασκευαστικά μοντέλα, η μοντελοποίηση κατασκευαστικών πληροφοριών (Building Information Modelling, BIM) και τα νέφη σημείων (Point Clouds), παρέχουν τόσο στις Δημόσιες Υπηρεσίες, όσο και στους μελετητές και κατασκευαστές πολύ καλύτερη κατανόηση του σχεδιασμού και επιτρέπουν τον εντοπισμό πιθανών σφαλμάτων στο σχεδιασμό (τα οποία με τις παραδοσιακές τεχνικές σχεδίασης δεν μπορούν να εντοπισθούν μέχρι τη φάση κατασκευής) με λιγότερο κόστος, καλύτερη ποιότητα και λιγότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον. 

«Μετά από μία μεγάλη περίοδο ακινησίας, 2015-2019, τα έργα με την κυβέρνηση της Ν.Δ έχουν μπει σε ρυθμό και τα αποτελέσματα είναι χειροπιαστά. Εξασφαλίστηκε ήδη η χρηματοδότηση και ξεκινάει η κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65, προχωράει η παραχώρηση της Εγνατίας οδού, ξεκίνησαν ήδη οι εργασίες επέκτασης του μετρό της Αθήνας, ο βόρειος άξονας της Κρήτης έχει πλέον χρονοδιάγραμμα κατασκευής και πολλά άλλα. Είναι επίσης πολύ σημαντικό ότι η νέα «Γραμμή 4» του μετρό της Αθήνας θα αποτελέσει το πρώτο έργο εφαρμογής του εργαλείου ΒΙΜ στην Ελλάδα. Η χρήση του BIM και συναφών ψηφιακών εργαλείων πρέπει να επεκταθεί σταδιακά στην δημοπράτηση, μελέτη, κατασκευή και λειτουργία όλων των δημόσιων έργων, διευκολύνοντας ουσιαστικά την συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μερών», αναφέρει στη δήλωσή του.

 

 

Related Posts

ΑΡΧΕΙΟ

<>
ΔεΤρΤεΠεΠαΣαΚυ
  12345
20212223242526
27282930   
       
      1
3031     
   1234
567891011
       
21222324252627
282930    
       
     12
3456789
31      
   1234
567891011
2627282930  
       
15161718192021
22232425262728
293031    
       
       
       
    123
45678910
       
21222324252627
28293031   
       
      1
30      
   1234
567891011
       
282930    
       
     12
31      
  12345
2728293031  
       
2930     
       
    123
45678910
       
  12345
20212223242526
27282930   
       
      1
2345678
23242526272829
3031     
     12
17181920212223
       
  12345
6789101112
2728293031  
       
      1
23242526272829
3031     
    123
45678910
       
 123456
28293031   
       
      1
30      
   1234
567891011
12131415161718
       
293031    
       
     12
17181920212223
       
  12345
2728293031  
       
2930     
       
    123
45678910
11121314151617
25262728293031
       
    123
45678910
18192021222324
25262728   
       
 123456
28293031   
       
     12
24252627282930
31      
   1234
567891011
2627282930  
       
293031    
       
     12
       
  12345
13141516171819
2728293031  
       
      1
3031     
    123
45678910
       
 123456
28293031   
       
      1
9101112131415
30      
   1234
567891011
       
   1234
567891011
19202122232425
262728    
       
1234567
293031    
       
    123
45678910
11121314151617
25262728293031
       
  12345
27282930   
       
      1
3031     
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
       
14151617181920
28293031   
       
     12
31      
   1234
567891011
2627282930  
       
1234567
15161718192021
293031    
       
     12
17181920212223
       
  12345
2728293031  
       
  12345
20212223242526
2728     
       
      1
2345678
3031     
   1234
567891011
262728293031 
       
282930    
       
     12
24252627282930
31      
   1234
567891011
2627282930  
       
15161718192021
293031    
       
    123
45678910
       
  12345
20212223242526
27282930   
       
      1
2345678
3031     
    123
45678910
18192021222324
252627282930 
       
14151617181920
21222324252627
28293031   
       
1234567
29      
       
    123
45678910
25262728293031
       
 123456
21222324252627
28293031   
       
      1
9101112131415
30      
   1234
567891011
262728293031 
       
282930    
       
     12
24252627282930
31      
  12345
2728293031  
       
1234567
2930     
       
    123
45678910
       
  12345
6789101112
13141516171819
27282930   
       
      1
23242526272829
3031     
      1
232425262728 
       
   1234
567891011
       
15161718192021
22232425262728
293031    
       
     12
24252627282930
       
  12345
6789101112
2728293031  
       
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
       
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
       

Είσοδος

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου