Επικαιρότητα

Οριζόντια δομή για τα μικρά έργα υποδομών

Off

Για το νέο σχέδιο υποδομών με στόχευση και στον Τουρισμό, μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, στο ετήσιο συνέδριο του ΣΕΤΕ με θέμα την «Εθνική Στρατηγική για τον Τουρισμό 2030», επικεντρώνοντας στον αεροπορικό κλάδο, με την παραχώρηση νέου cluster αεροδρομίων, τα μέτρα περιορισμού ρύπων από τις αερομεταφορές σε ευρωπαϊκό επίπεδο αλλά και στις υποδομές και στα ευρωπαϊκά κονδύλια, προς αυτήν την κατεύθυνση.

Αναφέρθηκε δε και σε αξιοποίηση με ΣΔΙΤ των αεροδρομίων που δεν έχουν παραχωρηθεί.

Όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής τα τελευταία 3,5 χρόνια έχει γίνει μια επανάσταση στον τομέα των υποδομών, αφού, από την αρχή, μόνο στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είχαμε ένα σχέδιο έργων ύψους 13 δισ. ευρώ. «Ήδη έχουμε δημοπρατήσει έργα ύψους 10 δισ. κι έχουμε συμβασιοποιήσει άλλα 5 δισ.», ανέφερε ο υπουργός, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι «αυτό δεν έγινε ούτε στην περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων».

Όμως, ο κ Καραμανλής σημείωσε, πως δυστυχώς, στην Ελλάδα «ποτέ δεν κάναμε μια σοβαρή συζήτηση κι έναν σχεδιασμό για το τι έργα θέλουμε. Να σας πω ένα νούμερο που διάβασα και με σόκαρε. Από τότε που ο Κωνσταντίνος Καραμανλής έβαλε τη χώρα στη Ευρώπη μέχρι σήμερα, η ΕΕ έχει χρηματοδοτήσει έργα ύψους 180 δισ. ευρώ. Κι αναρωτιέμαι που πήγαν αυτά τα χρήματα. Δυστυχώς πήγανε πολλές φορές σε έργα που δεν έπρεπε να γίνουν, που δεν είχαν σοβαρό σχεδιασμό. Υποκύψαμε, πολλές φορές, στον πειρασμό, ως πολιτικό σύστημα, στο να χαϊδεύουμε δεξιά κι αριστερά συγκεκριμένες ομάδες, για να κάνουμε κάποια “εργάκια”, τα οποία, όμως, αν τα αθροίσουμε δεν είναι “εργάκια”, αλλά κάποια δισ. ευρώ χωρίς συγκεκριμένη στόχευση».

Δομή σε Περιφέρειες

και Δήμους

Στη συνέχεια ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι στα ζητήματα του τουρισμού δεν υπήρχε για πολλά χρόνια καμία στόχευση. «Όμως, κάποια έργα χαρακτηρίζονται εθνικής σημασίας κι έτσι επεμβαίνουμε και τα πραγματοποιούμε. Βέβαια, αυτό δεν μπορεί να γίνεται εσαεί, όπως ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη που συζητούσαμε επί 40 χρόνια, αλλά τώρα, πλέον, έχει ξεκινήσει. Ή το Καστέλι, που επίσης, έχει ξεκινήσει και σε λίγο καιρό θα υπάρξει και νομοθετική ρύθμιση για την επέκτασή του, γιατί προβλέπουμε ότι με τον ρυθμό ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού και με τον ΒΟΑΚ, το αεροδρόμιο αυτό σε 10-15 χρόνια θα είναι “μικρό” για την τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης».

Μάλιστα, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι θα πρέπει να δημιουργηθεί μια οριζόντια δομή, έτσι ώστε οι Περιφέρειες και οι Δήμοι να έχουν μια στρατηγική για το πού θα κάνουν μικρότερα έργα υποδομής, στα οποία πράγματι το Υπουργείο Υποδομών μπορεί να βοηθήσει.   

Τα αεροδρόμια

O υπουργός, στη συνέχεια αναφέρθηκε στην προσπάθεια που γίνεται για την περαιτέρω ανάπτυξη των αεροδρομίων, επισημαίνοντας όμως τον κίνδυνο που υπάρχει να διαθέτει η Ελλάδα αεροδρόμια «δύο ταχυτήτων», αυτά που ανήκουν σε ιδιώτη και αυτά της ΥΠΑ.

Όπως ανέφερε, «όλοι γνωρίζουμε ότι το 2014 η ελληνική πολιτεία αποφάσισε, 14 αεροδρόμια να παραχωρηθούν σε ιδιώτη. Είμαι βέβαιος ότι, σήμερα, όλοι αναγνωρίζουν τη μεγάλη ανάπτυξη στα αεροδρόμια αυτά και ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της Θεσσαλονίκης. Όλοι ξέρουμε πού ήταν και πού είναι σήμερα. Επειδή, λοιπόν, αυτή η κυβέρνηση δεν έχει ιδεοληψίες, πρόθεσή μας είναι και αυτά τα αεροδρόμια να αναπτυχθούν και να εκσυγχρονιστούν.     

Μάλιστα, ο κ. Καραμανλής είπε ότι σε σύσκεψη που έγινε παρουσία του Υπερταμείου και του ΤΑΙΠΕΔ, αποφασίστηκε η παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, το οποίο είναι κοντά σε μια εξαιρετική επένδυση που έχει γίνει στην ευρύτερη περιοχή.

«Στη συνέχεια, θα δούμε ποια άλλα αεροδρόμια μπορούν, επίσης, να παραχωρηθούν ή να χρησιμοποιήσουμε ΣΔΙΤ, όπου το κράτος κρατάει το αεροδρόμιο και δίνεται η διαχείριση σε ιδιώτες, έτσι ώστε κι αυτά τα αεροδρόμια να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο κρίσιμο έργο που παρέχουν».

Related Posts

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου