Ξεκίνησαν τη Δευτέρα οι χειμερινές εκπτώσεις και θα διαρκέσουν έως και 28 Φεβρουαρίου. Φέτος ο εμπορικός κόσμος έχει υψηλές προσδοκίες από την εκπτωτική περίοδο αφενός γιατί υπάρχουν συνθήκες κανονικότητας χωρίς τους περιορισμούς της πανδημίας, αφετέρου γιατί διαφάνηκε ένα ισχυρό ενδιαφέρον των καταναλωτών κατά τις γιορτές.
Επισκεψιμότητα
Σχετική έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας για την εορταστική περίοδο έδειξε ότι η υψηλή επισκεψιμότητα στα καταστήματα έγινε ακόμη εντονότερη κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, και οφείλεται και στην υποχώρηση των μέτρων προστασίας κατά της πανδημίας, καθώς και στις παρατεταμένα ήπιες καιρικές συνθήκες. Οι εξελίξεις αυτές σηματοδοτούν την επιστροφή στο φυσικό κατάστημα, όπως αυτή αποτυπώνεται το τελευταίο διάστημα όμως η λειτουργία της αγοράς δεν έχει ακόμη αποκατασταθεί στο προ πανδημίας επίπεδο, ενώ καταναλωτικές συμπεριφορές όπως οι αγορές μέσω διαδικτύου, διατηρούνται, έως ένα βαθμό, ακόμη και σήμερα.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία:
– Μία στις τέσσερις επιχειρήσεις (26,4%) σημείωσε υψηλότερες πωλήσεις συγκριτικά με την αντίστοιχη εορταστική περίοδο του 2021-22 ενώ σχεδόν μία στις δύο (43,6%) επιχειρήσεις δεν κατέγραψε κάποια μεταβολή.
– Λαμβάνοντας υπόψη τις νέες προκλήσεις (ενεργειακή κρίση/ ανατιμήσεις), το 27% των επιχειρήσεων δήλωσε πολύ/ πάρα πολύ ικανοποιημένο από τις πωλήσεις κατά την εορταστική περίοδο. Περισσότερες από τις μισές (54,0%) εμφανίζεται μέτρια ικανοποιημένο ενώ το 19% λίγο έως καθόλου.
– Ο υψηλός βαθμός ικανοποίησης από την επισκεψιμότητα στα καταστήματα οφείλεται στην άρση των περιορισμών των μετακινήσεων, και της επιθυμίας των καταναλωτών για επιστροφή στην κανονικότητα. Περισσότερες από μία στις τρεις (36,8%) δήλωσε από πολύ έως πάρα πολύ ικανοποιημένες από την επισκεψιμότητα, ενώ σχεδόν οι μισές (47,9%) δήλωσαν μέτρια ικανοποιημένες.
– Παραδοσιακά, η καλύτερη περίοδος για την αγοραστική κίνηση ήταν πριν από τα Χριστούγεννα.
– Οι παρατεταμένες αναταράξεις και η αβεβαιότητα στην αγορά οδήγησαν μία στις τρεις επιχειρήσεις (35,6%) να πραγματοποιήσουν προσφορές/ εκπτώσεις ακόμα και κατά την εορταστική περίοδο.
– Για το 2022 συνολικά, η αγορά παρουσιάζει μια μεικτή εικόνα συγκριτικά με το 2021 με τις θετικές αποκρίσεις να αντισταθμίζουν τις αρνητικές.
– Η ανισότητα στις επιδόσεις αποτυπώνεται και στις προβλέψεις των πωλήσεων για το 2023. Μία στις πέντε επιχειρήσεις (18,4%) δηλώνει αδυναμία πρόβλεψης εξαιτίας της υψηλής αβεβαιότητας και του ιδιαίτερα ρευστού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, ενώ μία στις τέσσερις (26,4%) αναμένουν επιδείνωση.
– Βασικοί παράγοντες τροφοδότησης αυτής της αβεβαιότητας είναι αφενός οι ανατιμήσεις στο ενεργειακό κόστος και αφετέρου η αύξηση των τιμών των προμηθευτών.
Related Posts
-
15 Αυγούστου 2024 -
17 Φεβρουαρίου 2024 Επεκτείνεται η λίστα προϊόντων με έλεγχο για ανατιμήσεις
-
11 Φεβρουαρίου 2023 ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ Νέο πλήγμα στην Κυριακάτικη αργία
-
24 Ιανουαρίου 2023 Κινήσεις και μέτρα για ενίσχυση των εισοδημάτων
-
18 Ιανουαρίου 2023 1 δισ. ευρώ στην αγορά για 56.000 επιχειρήσεις
-
23 Δεκεμβρίου 2022 18,3 % αύξηση στον κύκλο εργασιών στην Ήπειρο
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.524)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(502)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.179)
- Εκδηλώσεις(1.565)
- Ήπειρος(1.961)
- Αθλητικά(2.912)
Αρθρογραφία
Είσοδος